ronaldkathrin.reismee.nl

Diep in de jungle

Hallo vriendjes en vriendinnetjes!

Het gaat goed met ons, kort maar krachtig. Het is nog maar vroeg in het jaar maar hebben al veel gedaan maar pakken ook genoeg relax momenten. Mijn adhd manier van reizen werkt namelijk niet echt in dit klimaat. We bevinden ons op dit moment in Chiang Mai, waar het heel gaaf is. Vriendelijke mensen alom en zeer goed eten. We zijn hier met de nighttrain gekomen vanuit Ayuthaya. Een rit van al met al 14 uur wat zeer goed te doen was.

Iedereen nog bedankt trouwens voor de felicitaties, mijn verjaardag hebben we samen met een groepje gekke Engelsen gevierd in een of andere vage bar waarna we door de locals werden uitgelachen op de manier hoe we zwalkend naar het hostel liepen. Als afsluiter van de dag hebben we beiden nog boven de pot gehangen om de combinatie rode curry, watermeloen en halve liters Chang bier te bekijken. Top verjaardag!

Gisteren hebben we een jungle trekking van 2 dagen gedaan dwars door de wildernis waarbij we in houten hutten sliepen tussen joekels van spinnen en kakkerlakken. Op dag 1 een tocht van 9km gemaakt, die zeer zwaar was maar super gaaf. Na de eerste 100meter hadden we al een nat pak en stonden we tot onze enkels in de modder, maar goed je wil een jungle trekking dus je krijgt er een. We hadden een hele leuke groep (9 mensen), van 4 Engelsen, 2 Ieren en 1 Welshman, en wij dus de Duits-Nederlandse tandem. Het was in combinatie met het happy water (lokale wodka) een topavond daar in de Thaise jungle. Onze guides waren na 2 glazen al helemaal de weg kwijt.

Na een slapeloze nacht, Ronald had last van z’n huisstofmijt allergie op de meest ranzige dekbedden ooit en natuurlijk geen medicijnen mee (sorry mam), gingen we verder op een olifant, dwars door de rivier Mae Taeng en de jungle. Wat een super beesten zijn dat, ze rammen overal doorheen en stoppen rustig onderweg om te gaan lunchen terwijl de olifant erachter met zijn slurf de ander z’n poeperd inspecteert. Hierna gingen we verder de rivier af met behulp van bamboe rafts. Hele leuke ervaring waarbij niemand droog bleef. Na een hobbelige terugweg waren we weer in ons hostel in Chiang Mai. Iedereen was gesloopt maar we hebben avonds toch nog even een borrel gedronken in de stad.

De volgende ochtend gebroken wakker geworden dus de stad in voor een massage! Ik moest tijdens de massage toch 2x kijken of niet Hulk Hogan me een massage aan het geven was, maar nee het was toch echt een klein thais vrouwtje van 40 kilo. Ik wist niet dat ik als voetballer zo lenig was. Kathrin lag naast me constant met een big smile. Yoga loont zich toch echt.

Morgen vertrekken we waarschijnlijk naar Pai en het uiterste noorden om daarna richting Laos te gaan. Dat willen we dan graag doen met de slow boat. En ja Ellen en Jelmer, we kopen een kussentje!

Tot zover, toedeledoki en tschussi vanuit amazing Thailand!

Skuur

Mooie verhalen man (al beginnen jullie lichtelijk alcoholist te worden).. Je kan alvast beginnen met het schrijven van een boek!! ;-)..

Lang leve the good times.. Viel Spass nog.. X

joost

huiisstofmijt.... daar ook al#$^%*&&

leuk te lezen wat jullie aant doen zijn.

groet vanaf ok 17!!!

Rik

TOP verhaal weer! Mooi geschreven ook! Chang beer wedz.... Sja wat moet je ervan zeggen behalve: LEKKER en VEEL!

Geniet ervan daar en die slowboat schijnt heel vet te zijn heb ik gehoord!

GENIET!

Smokkie.

Michael

Hi Kathrin, hi Ronald,
ich beneide Euch immer mehr, der "Ausflug" wäre auch was für mich!!!
Euch noch eine schöne Zeit und genießt die Eindrücke.
Liebe Grüße
Michael

Martina

Hallo ihr 2, ist schon sehr anschaulich beschrieben, gefaellt mir gut und ich beneide euch seeeeehr!!!!!
Geniesst es weiterhin und ich finde es toll eurer Reise folgen zu koennen.
Herzlichen Glueckwunsch noch nachtraeglich ( habe ich wohl verpasst).
Bis bald Martina

Marie-Jose

He duits-nederlandse tandem :)

hoe is het nu met de mijtallergie en de katers? Ik heb erg met jullie te doen.... Maar niet heus.

Mooi verhaal hebben jullie geschreven! Geniet maar enorm van die zon en de hitte, het lijkt hier wel regenseizoen tjongejongejonge...

Ik volg jullie verhalen heel graag maar wil nog wel even benadrukken dat ik echt totaal, maar dan ook helemaal niet jaloers ben. Echt niet. Boehoehoe!!!

Groetjes! X

Andrea

Joehoe!

Wat een super verhaal! Echt heel leuk om te lezen. En het klinkt allemaal bekend, dus ik geniet vanuit dit kikkerlandje een beetje mee. Veel plezier nog verder daar!

Liefs, Andrea

Edith&Koos

Zo'n olifant, dat lijkt me wel wat!!!
En Ro: je weet toch wel dat je ALTIJD naar je moeder moet luisteren? Zij heeft gewoon gelijk!

Thomas vertelde afgeklopen zondag al over jullie heerlijke kotspartij...hij lag in een deuk met Maaike toen ze hier waren;) (Vaderdag)...

Morgen schijnt het hier droog te zijn en wel 18 graden:)) nounou, dat mag in de krant nietwaar?

Maak veel lol en geniet!

Liefs ons

Tiny.