ronaldkathrin.reismee.nl

Jetzt Geht Los!

Eindelijk, we zijn vertrokken. Na anderhalf jaar van werken en veel sparen kunnen we eindelijk beginnen aan onze trip.

Op het moment dat ik dit typ, lig ik in een strandstoel, is het 30 graden, kijk ik uit op de rivier Kwai en drink ik een biertje. Maar goed, voordat ik daar aan toe kom zal ik bij het begin beginnen.

Vanaf Schiphol vlogen we naar Helsinki.(bedankt guys voor een top verassing op het vliegveld, maar we schrokken ons wel helemaal dood!) In Helsinki begonnen we met 3uur vertraging en aardig vermoeid aan de lange vlucht richting Bangkok. Uitgeput stapten we de hitte in van Bangkok (35graden en bewolkt). Met een taxi begon de rit richting ons hostel.

Ooh Holland! Aljan Lobben!! I like!!!; zei de taxichauffeur terwijl hij met 120 km/u op de vluchtstrook een vrachtauto inhaalde. We waren al aardig aan het zweten maar hierna gutste het aardig van de rug af.

Het hostel was top, goeie kamer, goed eten en rustig sfeertje. Het straatleven daarentegen totaal anders. Na zo’n lange vlucht en het centrum van Groningen gewend te zijn is het even wennen aan de mensen die je op straat van alles willen aansmeren en het overvolle verkeer wat geen regels lijkt te hebben.

De volgende dag opnieuw de stad in voor een sightseeing in een tuk-tuk. Om te eindigen met een ‘footmassage’ op de Khao San Road. en Ronald kreeg niet eens zweetvoeten omdat een vreemde man aan z’n voeten zat.

Nadat we uitgecheckt waren na 2 dagen Bangkok wouden we wat meer ontspanning en vertrokken we richting het noordwesten van Thailand, naar Kanchanaburi. Een twee uur durende busrit bracht ons naar een relaxt ogend stadje waar we een leuk guesthouse aan de Rivier Kwai uitzochten. Onze kamer dobbert ergens op het water die met een loopplank te bereiken is, niet verkeerd toch?!

We hebben de dagen erna onder andere de Erewan Falls bezocht en de omgeving verkend op een scooter.

Tot zover, morgen vertrekken we richting Attutaya om met de nighttrain naar Chang-Mai af te reizen! We missen nog niemand, maar dat komt vast nog wel…..:), we keep you posted!!!

Anouk & Schuur

Klinkt goed!! Nog maar een weekje daar en nu al zoveel gedaan.. Goed te lezen dat jullie je vermaken en geniet er van!!

X

Marieke & Maaike

Dat klinkt echt allemaal geweldig! Geniet er maar van.
Groetjes uit Mongolie

Anna-Maria

Wat hebben jullie al veel gedaan! Lekker genieten luitjes!! Liefs, Mia.

Rik

Goed bezig! Klinkt allemaal heel herkenbaar en heel tof! Onze taxichauffeur destijd deed het met 150 onder het genot van een Spice Girls nummer :) Krijg gelijk allerlei flashbacks. Do you want massaaaaaaaggggeeee?! hehe... Geniet ervan en hou ons op de hoogte!

X

Moniek

Leuk leuk om jullie eerste verhaal zo te lezen. Klinkt allemaal heel leuk. En die dobberende kamer...geniaal hihi....tenzij je snel zeeziek wordt ;) Heel veel plezier en ik kijk alweer uit naar jullie volgende verhaal en foto's. LiefsXxx

Rob & Dina

Hey, leuk om jullie zo te volgen !
Ronald gefeliciteerd, dit is anders een verjaardag te vieren dan in Grunn.
Groetjes van ONS,

Rik en Marte

Ronald! Gefeliciteerd vriend! Als je nou je nieuwe mobiele nummer even doorgeeft kan ik je in t vervolg sms'en ?. Geniet ervan daar!

Onkel Micha

Hallo Ihr 2,
Habe von Birgit den Link bekommen und jetzt mal geschaut. Einfach schön!!!
Gruß Micha

Edith&Koos

Mèn, amper een week vertrokken en al zoveel beleefd...Wat was dat voor verrassing op Schiphol?
Eerst over Helsinki...ook errug handig! Zo kom je nog eens egens nietwaar?
Koos vroeg zich af Ro of je niet even een weekje had kunnen wachten ivm je verjaardag? Bij deze alsnog: Van harte gefeliciteerd!

Veel liefs van ons uit Glimmen

Jel en El

Wat leuk wat leuk om jullie verhaal te lezen!!! Reizen rules! Door alle bruiloftsperikelen in Semarang (jemig wat een spektakel was dat!) zijn we helemaal de verjaardag van Ronald vergeten! Een dikke verjaardagskus vanuit het zonnige Ubud!

Jel en El

En Ronald staat nog wel op onze Fokke en Sukke kalender, hihi